Home | Sitemap | Links | Español | Saturday April 17 2021

Publications in 1995

All | Books and chapters | Articles
All| 2020| 2019| 2018| 2017| 2016| 2015| 2014| 2013| 2012| 2011| 2010| 2009| 2008| 2007| 2006| 2005| 2004| 2003| 2002| 2001| 2000| 1999| 1998| 1997| 1996| 1995| 1994| 1993
Suro, J., Enríquez, A. & Matute, E. (1994-1995). Learning to write in spanish under conditions of limited access to the phoneme-grapheme conversion pathway. Analysis of a case (El aprendizaje de la escritura en español cuando el acceso a la vía de conversión fonema-grafema es limitada. Análisis de una caso). Revista Latina de Pensamiento y Lenguaje, 3(1), 157-172, ISSN: 0188-9842.
Matute, E. & Leal, F. (1995). The construction of sentences by brain-damaged subjects (La construcción de enunciados por sujetos cerebro-lesionados). Revista Latina de Pensamiento y Lenguaje, 3(1), 21-40, ISSN: 0188-9842.
Martínez, H. (1995). Experimental analysis of verbal behavior: The case of verbal reports (Análisis experimental de la conducta verbal: El caso de los reportes verbales). Revista Mexicana de Psicología, 12, 79-86. ISNN: 0185607-3.
Martínez, H. & Moreno R. (1995). Analysis of some models of human learningn from the perspective of the pattern of comparative actions (Análisis de algunos modelos de aprendizaje humano desde la perspectiva del patrón de acciones comparativas). Revista Mexicana de Análisis de la Conducta, 2, 67-91. ISSN: 0185-4534.
Martínez, H. & Moreno R. (1995). Analysis of phenomena of animal learning based on the co-variation model and the pattern of comparative actions (Análisis de fenómenos de aprendizaje animal desde el modelo de covariación y el patrón de acciones comparativas). Acta Comportamentalia, 3, 71-87. ISNN: 0188-8145.
Martínez, H. & Moreno R. (1995). The role of contiguity and contingency in conditioning: A review and methodological proposal (El papel de la contigüidad y la contingencia en el condicionamiento: Una revisión y una propuesta metodológica). Revista Mexicana de Análisis de la Conducta, 21, Special Issue, 75-106. ISSN: 0185-4534.
Leal, F. & Matute, E. (1995). The effects of age and school grade on the coherence of a story written by children with learning disabilities (Los efectos de la edad y del grado escolar sobre la coherencia de una narración escrita por niños con problemas de aprendizaje). Salud Mental, 18(4), 10-17, ISSN: 0185-3325. http://www.inprf-cd.org.mx/revista_sm/tablas.php?PHPSESSID=caee469b63607517b251587905f186ad
Juárez, J., Corsi-Cabrera, M. & del Rio-Portilla, I. (1995). Effects of prenatal testosterone treatment on sex differences in the EEG activity of the rat. Brain Research, 694, 21-28.
Juárez, J. & Corsi-Cabrera, M. (1995). Sex differences in interhemispheric correlations and the spectral power of EEG activity. Brain Research Bulletin 38(2), 149-151.
Biscay, R., Lavielle, M., González, A.A, Clark, I. & Valdés, P. (1995). Maximum a posteriori estimation of change points in the EEG. International Journal of Bio-Medical Computing, 38, 189-196. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7729935?ordinalpos=157&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum